vrijdag 11 mei 2018

Circle Dots




Hallo lieve lezers,

Vandaag een projectje met één van mijn favoriete kleine Indigo Blu stempels “IndigoBlu Collectors Edition 6 Rubber Stamp - Circle Dots”

Ik heb ¼ deel bronsklei uitgerold tot een ronde vorm.
Voordat ik de afdruk maak heb ik het textuurmatje IndigoBlu Circle Dot Background eerst met een beetje Art Clay Anti-plak fomule ingesprayd om te voorkomen dat de bronsklei aan het matje blijft kleven.
Na het aanbrengen van de textuur heb ik de vorm uitgestoken met een cirkel uitsteker. 


Om een bolle vorm te verkrijgen laat ik mijn ontwerp op een lampje drogen.
Na het drogen heb ik een hangeroog gemaakt met
Met behulp van het sjabloon “ Template Shapes” heb ik de basis uitgesneden.
Met behulp van een rietje heb ik deze aan de hanger gezet. 
 Vervolgens  heb ik het sieraad weer laten dogen en afgewerkt met een schuurpad.

Ik heb de hanger in actieve kool (carbon methode; zie beschrijving in de verpakking van de klei) op 820°C afgebakken.
Met een verf speciaal voor metaal heb ik een “patina” effect aangebracht.

Zou je ook wel eens met bronsklei aan de slag willen, maar durf je het niet aan om dat zelf thuis te te gaan doen? Wat dacht je van een workshop!
Interesse? Klik dan hier.


Gebruikte materialen & gereedschappen
Prometheus Bronsklei 100 Gram (ZA-250)
IndigoBlu Collectors Edition 6 Rubber Stamp - Circle Dots (IND0359)
Template Shapes (ZF-0915)
Art Clay Plastic Kleiroller (ZF-003)
Art Clay Plastic Strips 1,5 mm 2 Stuks (ZF-007)
Art Clay Plastic Strips 1 mm 2 Stuks (ZF-006)
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig (ZF-029)
Art Clay Schuurpad 320-600 Grof / Super Fijn (ZR-059)







Follow Me on Pinterest

1 opmerking:

Marja Sch zei

Wow echt super mooi gedaan.