zondag 12 november 2017

Grappige kerstkaart, 'drie koningen'


Grappige kerstkaart, 'drie koningen'

Daar ben ik weer, deze keer met een kerstbijdrage, nl. een grappige kerstkaart. Ik houd zelf heel erg van humor en van kleur. Een kleurrijke humoristische kaart vind ik dan ook erg leuk, zélfs met kerstmis. En... er is nog tijd genoeg om een paar van deze kaarten te maken.

Want... deze kaart kan echt iedereen maken. Volg gewoon de (weinige) instructies op en je hebt er een. Zo zijn er bv bijna geen details te vinden. NB: als je een vaste hand hebt en je tekent vaker, probeer dan de opzet met je niet-dominante hand te doen. Dat geeft een wat speelser effect. En bedenk: hoe minder realistisch, hoe beter! Ik heb de kleding met roze-rood; groen en paars gedaan maar dat is uiteraard een persoonlijke smaak. Gebruik de kleuren, die je mooi vindt.


Grappige kerstkaart, drie koningen

Benodigdheden:

Voor gezichtjes nrs 101; 103; 180; 183; 194; 283; 128
Voor de kleding nrs 118; 128; 226; 136; 137; 159; 168; 171
Voor de kroon en sterren nrs 104 en183
Voor de lucht nr 148 en 150
Voor de gezichtjes nrs 103 en 180
Voor de kleding nrs 127; 136; 162
Voor kroon en sterren nr 103
Voor de lucht nr 154
potlood, lijmstick
A6 cardstock lichtblauw
dubbelgevouwen kaart naar keuze



Werkwijze: voor deze kaart heb ik gebruik gemaakt van een A6'je lichtblauwe cardstock. Je kunt dit knippen of snijden.

  • Begin met potlood en teken drie scalops (dat zijn de lijven).
  • Teken drie dunne lange nekjes en zet er streepjes in. (laddertjes)
  • Bovenaan de nekjes maak je de hoofdjes.
  • Op de hoofden teken je kronen en een tulband.
  • Trek nu alles over met Sakura Micron 05 pigment liner.
  • Stuf/gum de potloodlijntjes weg.
  • Kleur de drie gezichten wit in.


  


  • Kleur een van de gezichten bruin.
  • Vul om en om de hokjes in de nekken zwart met Sakura
  • Vul nu de andere hokjes wit met de Sakura gelly wit.


  


  • Met lichtbruin de randen van de hoofden en donkerbruin bij Caspar (?).
  • Ga er overheen met ivoor - roze - oker - lichtbruin - donkerbruin.
  • Herhaal dit enkele keren, steeds de randen wat donkerder.
  • Kleur ook de kleren, kronen en tulband.


  


  • Teken de ogen en de mond. (bij voorkeur met niet-dominante hand) Is een oog wat groter of staat ie scheef? Prima! Vooral niks meer aan doen!
  • Laat de mond gerust wat uitsteken
  • Maak wat roze wangetjes, zie foto.
  
  • Teken nog een paar sterren en 'hang ze op' aan een touwtje.
  • Teken wat haren en krulletjes bij de koningen: houd 't eenvoudig.
  • Nu komen er schaduwen aan de linkerkant met F-C Artist Pitt-pen: ga over de linker gekleurde rand van de kleding heen en veeg het meteen uit. Doe dit ook met de gezichten, sterren en kronen. Pas op! Je vingers worden vies.
  • Highlights komen rechts met Sakura gelly wit: zie witte streepjes in kleding; nekken; hoofden; kronen en sterren.
  • Kleur een blauwe boog en werk dit ook weer af met FC Artist Pitt pen, veeg meteen uit.



Plak je kaart nu op een dubbele kaart naar keuze en schrijf of stempel er een kerstwens bij... Klaar!




Follow Me on Pinterest
BewarenBewaren

7 opmerkingen:

Ellen zei

Enige kaart!

Mariken zei

Superleuke kaart Anneke!

Anneke Wijers zei

Dank jullie wel.

Kitty zei

Ooo, die gaaf zeg! En ik moet nog aan de kerstkaarten beginnen... :) Gek maar ik ben altijd geneigd te beginnen met het gezicht. Jij doet eerst de basis, veel logischer eigenlijk. Ik heb niet al deze materialen maar denk wel dat ik er met een eigen draai een paar liftjes van ga maken, dank voor de inspiratie!

Anneke Wijers zei

Thanks! Hihi, normaal begin ik ook een week van te voren of zo.
Meestal moet eerst Sint het land uit zijn.
Ik hoop wat leuks van je te zien maar dat komt vast goed.
Groet, Anneke

Aartje zei

Ziet er geweldig uit. En ook nog eens met een duidelijke uitleg zodat we het ook kunnen proberen.
Groeten, Aartje

Anneke Wijers zei

Dank je Aartje.