zondag 13 augustus 2017

Hello friend

Hallo en goeiemorgen, gezellig dat je ook vandaag een kijkje komt nemen op het blog van Craftliners! Deze keer ben ik weer aan de beurt om een kaartje te laten zien en jullie hopelijk te inspireren. Nadat ik in mijn vorige berichtje (klik) alleen maar met papier aan de slag ben geweest heb ik vandaag gekozen voor inktjes en een stencil. Weer eens iets anders. En dat is ook weer het leuke van onze hobby: je kunt zo veel verschillende technieken én materialen gebruiken om kaartjes te maken. Van sleur is dus absoluut geen sprake :-)


Ik heb het stencil eerst gebruikt om mee te stempelen. Dus ingesmeerd met vier kleurtjes inkt, beetje nat gespoten en daarna een papiertje erop gelegd voor een afdruk. Toen dat droog was, heb ik het stencil op mijn afdruk gelegd en heb ik met een sponsje en dezelfde kleurtjes inkt de witte vlakken kleur gegeven.  Uit deze achtergrond heb ik vervolgens een woord gestanst. Dat woord heb ik ook in het zwart gestanst en vervolgens 'ingelegd'. Om het af te maken heb ik er nog een klein tekstje onder geplakt. Het woord friend kun je bijvoorbeeld halen uit de Sweet Forest Friends Clear Stamps set van MFT. Het uitgestanste woord hello was te leuk om weg te gooien. Daarom een zwart tagje uitgestanst en het woord daarop geplakt. Touwtje eraan en klaar.
Werkwijze:
  • Beïnkt het stencil met vier keuren distress inkt.
  • Spuit dat een klein beetje nat.
  • Leg daar een papiertje op voor een afdruk.
  • Laat e afdruk drogen.
  • Leg het stencil op de afdruk.
  • Geef de lege vlakken kleur met de sponsje en de inkt.
  • Stans hier een rechthoek uit met de grootste Lawn Fawn Rectangle.
  • Stans hieruit het woord hello.
  • Stans het woord hello ook uit zwart cardstock.
  • Snijd een basiskaart van 14 x 20 cm, ril en vouw dubbel.
  • Plak hierop de gekleurde achtergond.
  • Plak de zwarte hello in de utsparing.
  • Stempel op zwart cardstock het woord friend met een embossingpas en wit embossingpoeder.
  • Stans dit uit met het bannertje uit de Tag Builder Blueprint 5 van MFT.
  • Plak dat verhoogd op de kaart.
  • Maak met het gekleurde uitgestanste woord hello nog een zwart tagje.




Gebruikte materialen:
  • Claritystamp Art Stencil A5 Petal: STE-FL-00129-A5
  • Lawn Fawn Outside In Stitched Rectangle Stackables: LF1442
  • My Favorite Things Hello There Die-namics
  • My Favorite Things Sweet Forest Friends Clear Stamps: CS-126
  • Papermania Embossing Powder (1oz) - Seafoam White: PMA 4021010
  • My Favorite Things Die-Namics Tag Builder Blueprints 5: MFT-845

Gezellig dat je ons blog kwam bezoeken! Het zou superleuk zijn als je ook nog even de tijd vindt om een reactie achter te laten. Alvast bedankt daarvoor en tot een volgende keer!
Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

GerJanne zei

Ja, klopt dus, hier de uitleg! Dank je wel! Heel leuk en niet moeilijk, zo te lezen! Handig het woord op een tag te doen! Twee vliegen in 1 klap.....
GerJanne

Aartje zei

Mooi kleurrijk!
Groeten, Aartje