zondag 9 juli 2017

Onder water

Hallo allemaal,

De zomerperiode is bij uitstek geschikt om kaarten met een waterthema te maken.
Voor mijn kaart ben ik aan de slag gegaan met Magicals van Lindy's.


Ik ben begonnen om een stuk aquarelpapier te snijden (12x12cm)
Vervolgens koos ik 3 groen/blauwtinten poeders van Lindy's. Uit de set magicals Autumn leaves koos ik Ponderosa Pine Olive en Tibetan Poppy Teal en uit de set Hawain Island de kleur Ocean Breeze Blue
Ik strooide de poeder willekeurig over het papier. Je hebt maar heel weinig nodig.
Daarna heb ik met een minimister het papier nat gespoten. Je ziet dan gelijk de mooie kleuren ontstaan. Je kunt varieren in de kleurintensiteit door meer of minder nat te maken. Ik heb vervolgens het papier wat heen en weer bewogen om de kleuren door elkaar te laten vloeien (je moet niet bang zijn voor vieze vingers *lol*)
Toen ik tevreden was heb ik de heatgun gebruikt om het papier te drogen.

Nadat ik de achtergond klaar had heb ik de stempelset Under the Sea van Taylored Expressions gepakt en daar de zeepaardjes, de kwal en een vis van gestempeld en met de bijbehorende stansen uitgestanst. De stempels heb ik vervolgens (weer in groen/blauwtinten) gekleurd met mijn potloden van Faber Castell. (Kleurnummers 162, 264, 161, 159, 154, 153, 149)
Op de achtergrond stempelde ik uit dezelfde set wat zeewier en een school kleine visjes die net aan komen zwemmen. Deze stempelde ik met een inkt van My Favorite Things in een mooie donkerblauwe kleur (kleur Blueberry).

Alle gestanste zeedieren plakte ik verhoogd op met wat 3d foam. Vervolgens heb ik nog wat luchtbelletjes gestempeld met de inkt van my favorite things. Omdat ik deze niet al te opvallend wilde stempelen, heb ik deze eerst afgedrukt op een stukje kladpapier en de tweede afdruk op de achtergrond. Op deze manier worden ze wat subtieler en dat vond ik in dit geval mooier.

Deze achtergrond is verwerkt op cardstock van Papicolor in de kleur nachtblauw.

Nog even alle gebruikte produkten voor je op een rijtje
Taylored Expressions Under the Sea stamp set TEFS126
Taylored Expressions Under the Sea die set TE613


Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en of je een beetje in zomerse sferen komt. Als je een reactie achterlaat waardeer ik dat enorm.



Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Ellen zei

Prachtige 'waterkaart'', Aartje!

Diny zei

Gaaf kaartje Aartje....super leuk gedaan!
Groetjes Diny