vrijdag 21 juli 2017

Aladine Sealing Wax


Goede morgen allemaal!

Craftlines heeft recentelijk van het merk Aladine de 'Wax Sealing' in haar assortiment opgenomen.
Voor mijn bijdrage van vandaag heb ik de 'Wax Sealing' uitgeprobeerd..... en ik moet zeggen dat ik het een hele leuke aanvulling vind. Wenda heeft jullie in haar blogpost van afgelopen zondag al een voorproefje gegeven.


Zoals jullie op bovenstaande foto kunnen zien, heb ik de lakzegel (waszegel zo je wilt) gebruikt als embellishment.
Wil je nu een kaart met niet zo veel poespas (niet iedereen houdt daarvan) dan is dit een heel origineel alternatief. De zegellak (staaf) van Aladine doe je in een zegellakpistool.
Ik heb de zegellak NIET rechtstreeks op de kaart gespoten, maar op een craftsheet en daarop de zegel afgedrukt. Vervolgens heb ik het goed laten afkoelen.
Craftlines heeft een hele serie lakzegels en complete setjes; welke dat precies zijn kunnen jullie HIER vinden.


Voor de kaart heb ik cardstock van PapiColor gebruikt en designpapier van First Edition.
De afbeelding is een stempel van Gorjuss en heb ik ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden (Polychromos). Voor de liefhebber hier de kleurnummers:
Haar: 271-273-275
Huid: 189-190-191
Jurk/Strepen legging: 130-191-142-181 (blenden met 132)
Legging: 170-174-173-181 (blenden met 205)
Na het inkleuren heb ik de afbeelding uitgestanst en gemat op lichtgroen cardstock.

Uit lichtgroen cardstock heb ik een strook van 14,5x29cm geknipt en gerild op 14,5cm.
Daarna heb ik uit het designpapier een vierkant gestanst en deze achtereenvolgens gemat op legergroen, creme en cerise papier (105grm). Hiervoor heb ik bewust geen cardstock gebruikt, omdat het dan door de vele lagen veel de dik wordt. Bovendien is het designpapier van First Edition behoorlijk dik.
Deze oplegkaart plak ik nog NIET op de basiskaart, omdat ik nog lint wil verwerken op de kaart. Nu kun je het nog mooi wegwerken achter de oplegkaart. De oplegkaart heb ik als volgt afgewerkt.
Uit het designpapier heb ik een rechthoek gestanst en deze op de oplegkaart geplakt. Daarna de afbeelding op de kaart gelegd daar waar ik 'm hebben wilde en heel voorzichtig met potlood een streepje gezet op het legergroene cardstock, daar waar de afbeelding de rechthoek niet meer raakt. Vervolgens aan de achterkant het streepje doorgetrokken en een restant mosgroen tegen de streep geplakt en dit gedeelte gemat.
Daarna de gedeeltelijk gematte afbeelding op de kaart geplakt met het gematte stuk tegen de rechthoek van designpapier aan.
Uit de stempelsheet 'Love Sentiments' van My Favorite Things heb ik de tekst 'with love' gestempeld en 2x gemat op papier en vervolgens op de oplegkaart geplakt.
Uit heel dun organzalint heb ik 3 stukken van 20 cm gesneden. Aan de achterkant heb ik 3 lijnen met een ruimte van 1 cm getrokken, de 3 linten losjes bij elkaar gebonden en evenwijdig aan elkaar aan de achterkant boven en onder bevestigd met dubbelzijdig tape.


Inmiddels is de lakzegel goed afgekoeld en kan ik deze als laatste op de plek plakken waar de linten samengebonden zijn; gebruik hiervoor een goede lijm.
Je zou de afdruk nog kunnen voorzien van een kleurtje door er met een dabber vorzichtig wat pigmentinkt op de sponsen, zoals Wenda gedaan heeft.

Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Aladine Flexible Wax Gun - 72606
Aladine Wax Stick - Mother of Pearl - 72442
Faber Castell kleurpotloden - Polychromos - FC110011
First Edition - Love Story 8x8 paperpad - FEPAD114
Gorjuss Urban Stamps - The Collector - GOR907114
My Favorite Things Die-namics Stitched Rectangle STAX - MFT-506
My Favorite Things Die-namics Stitched Square STAX - MFT-522
My Favorite Things - Label Maker Love clear stamps - CS-102
PapiColor Karton A4 - 6 stuks - Legergroen - 301954




Fijn dat jullie weer ons blog bezocht hebben en graag tot een volgende keer.
Een heel fijn weekeinde gewenst.



Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Danielle zei

Leuk zeg, zo'n waxzegel! Mooi detail op je kaart!

Aartje zei

Mooie kaart Angela, en die wax zegel is heel leuk.
Groeten, Aartje