vrijdag 16 juni 2017

Happy Birthday!

Leuk dat jullie weer een bezoekje brengen aan ons blog.
In het voorjaar heeft Cottage Cutz van Scrapping Cottage 2 stempelseries op de markt gebracht met een bijpassende stans; een cute serie en een bloemenserie. Aartje heeft jullie er al een kaart mee laten zien. Dat de stempels ook zonder stans en op een andere manier dan ingekleurd kunnen worden gebruikt, heeft Ellen jullie in één van haar blogberichten ook al laten zien.
Ik heb er voor gekozen om de stempel in te kleuren, te stansen en verhoogd op te plakken.
De stempel die ik gebruikt heb, komt uit een serie van 12 bloemen; voor elke maand één.
De roos staat voor de maand juni.
Nadat ik de stempel had afgedrukt op DCP cardstock, heb ik deze ingekleurd met de Faber Castell Polychromos. 
Het stempelen heb ik gedaan met behulp van de Stamp Perfect van Hampton Art. Ik had altijd een bloedhekel aan stempelen - omdat ik nooit een mooie stempelafdruk kreeg - en gebruikte daarom voor het inkleuren altijd digitale stempels, maar sinds de Stamp Perfect er is, ben ik helemaal om.... ik stempel er tegenwoordig lustig op los :). Wenda vertelt jullie in deze video alles over de Stamp Perfect....

Voor het inkleuren van de stempel heb ik deze kleurnummers gebruikt:
bladeren: 172-174-278
varen: 155
rozen: 263-101 (blenden)
vlinder: 102-263-155
lieveheersbeestje: 219
grond: 182-179

 Nadat ik de afbeelding gestanst had, heb ik de stans 3x door de stansmachine gehaald met groen cardstock van PapiColor en deze op elkaar geplakt.
Hierdoor komt de afbeelding verhoogd op de kaart, zonder dat je 3D foam hoeft te gebruiken. Bovendien geeft het nog ietwat een schaduweffect.
Het designpapier dat ik gebruikt heb, komt uit de paperpad 'Mulberry Kisses' van First Edition; een heerlijk veelzijdige paperpad.


Voor de afwerking heb ik o.a. 2 konijntjes gebruikt; dit zijn Peel Off's van Aurelie. De konijntjes heb ik op roze cardstock van Papicolor geplakt en uitgeknipt; de kaart is voor mijn schoonzus die gek op konijntjes is.... dit terzijde :)....
Naast de konijntjes heb ik voor de afwerking het volgende gebruikt:
*BluePrints 13 van MFT de kleinste pijltjes; 2x3 maal gestanst en op elkaar geplakt.
*twee roze brads uit de Colorful Dreams collectie van ScrapBerry's.
De tekst 'Happy Birthday' (uit de stempelset My Little Bear van ScrapBerry's) heb ik als laatste op de kaart gestempeld. Ook dit gaat met de Stamp Perfect perfect :). Je kunt exact bepalen waar je de tekst hebben wilt.

Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:



Aurelie Peel-Off's The Original Spring Collection - AUPO1003
Faber Castell Polychromos - 120 stuks - FC-110011
First Edition Mulberry Kisses - 8x8 paperpad - FEPAD108
Hampton Art Stamp Perfect 17.8x22.7cm - AC0710
My Favorite Things Die-namics Stitched Rectangle - MFT-506
Papicolor 10x scrapbookvellen 30.2x30.2cm - Dennengroen
Papicolor 10x scrapbookvellen 30.2x30.2cm - Heide
Scrapberry's stempelset My Little Bear - SCB071203b
Scrapberry's Colorful Dreams decorative breads - SCB24001057
Scrapping Cottage - Cottage Cutz Rose Flower - June - CCS-011

Vinden jullie stempelen en inkleuren ook zo leuk? Doe dan mee met de challenge van deze maand. De winnaar ontvangt een gave stempel van Gorjuss.
Inzenden kan nog de hele maand juni!



Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Ellen zei

Mooi gekleurd en gaaf dat je de bloem 'verdikt' hebt opgeplakt!

sjanie zei

Mooi kaartje.

Groetjes, Sjanie

!neke zei

Heel mooi en de driedubbele laag eronder is erg mooi !

Aartje zei

Prachtig Angela en wat heb je de kleuren van het papier weer goed in de stempel weten te verwerken. Heel mooi.
Groeten, Aartje