vrijdag 17 maart 2017

With Love!

Goede middag allemaal!

Door een computerstoring kon ik dit bericht vanochtend niet online laten gaan. Mijn excuses hiervoor. Gelukkig hebben we nog een pc.... die gelukkig geen kuren heeft en dus nu alsnog mijn bijdrage voor het Craftlinersblog.

Vandaag wil ik jullie graag uitleggen hoe ik mijn DT-bijdrage voor onze lopende challenge  gemaakt heb. Zoals jullie kunnen zien, heb ik weer de TODO gebruikt. Ditmaal voor de achtergrond. 
TODO heeft inmiddels een aantal schitterende achtergrond-stansen in haar assortiment. Daarvan hebben we jullie al een aantal laten zien. De 'foil press' die ik voor deze kaart gebruikt heb, is eind vorig jaar in het assortiment van Craftlines opgenomen. Het is een hotfoil-press-stans die alleen het patroon op het papier perst als het ware. Daarnaast heeft TODO ook een bijpassende stansenset, waarmee je het patroon in zijn geheel uit kunt stansen, maar ook een aantal onderdelen daarvan.
Ik heb er deze keer voor gekozen om het patroon in zijn geheel te stansen.

Ik ben begonnen met het verwarmen van de TODO.
Ondertussen heb ik de bloemetjes die ik wilde gebruiken alvast uitgesponst, opgebold (met een groffe embossingpen en een kunststoffen prikmatje) en op elkaar geplakt en in het hart van de bloemetjes een plakparel geplakt. Voor de bloemetjes heb ik lila en purper cardstock van PapiColor gebruikt. Ook heb ik vast de basiskaart uitgesneden met een electrische snijmachine bijv. de Cricut. Vervolgens heb ik alvast de omtrek van de TODO stans op lila PapiColor cardstock getekend en met de hand uitgeknipt.
Inmiddels is de TODO goed warm en kan ik het patroon foilen op glad wit cardstock op stand 3, even af laten koelen en het foil voorzichtig verwijderen. Daarna heb ik het hotfoil patroon in zijn geheel uitstansen en op het lila oplegvel geplakt. Vervolgens het geheel verhoogd op de purperen basiskaart geplakt. Omdat de basiskaart enkel is, heb ik met de elektrische snijmachine een kaartensteuntje gesneden en deze erachter geplakt, zodat de kaart kan staan.
Daarna ben ik begonnen de kaart 'aan te kleden'.
De tekst heb ik gemaakt met behulp van een Groovi plaat met allemaal teksten. De tekst heb ik daarna uitgestanst met een (oude) stans van Spellbinders en de swirls aan beide kanten eraf geknipt. Deze stans heb ik nogmaals gebruikt voor purper cardstock en de tekst op twee punten erop vastgeplakt. Omdat je de lijmresten door het perkament ziet, heb ik er 2 bloemetjes overheen geplakt.
Ook de tekst heb ik verhoogd op de kaart geplakt.
Als laatste de bloemetjes verdeeld over de kaart opgeplakt.

Denken jullie nog aan onze lopende challenge Bling-Bling en/of Parels?
Jullie kunnen nog meedoen tot en mei 1 april a.s.



Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Craft Consortium Adhesive Pearls 5mm - AFAPRL007
Craft Consortium Adhesive Pearls 3mm - APAPRL001
Groovi Plate Mate Alphabet - GRO-MA-40002-07
Groovi Plate Occasions - GRO-WO-40060-09
PapiColor Karton A4 - Lila
PapiColor Karton A4 - Purper
Pergamano Perkamentpapier 150 grms A5 - 61482
TODO Multifunctional Crafting Machine - 16931
TODO Letterpress and Hotfoil Plate Fronds and Flourishes - 383621
TODO Die Template Set Fronds and Flourisches - 383650
Xcut Palm Punch Daisy Large - XCU 261809
Xcut Palm Punch Daisy Medium - XCU 261708
Xcut Palm Punch Daisy Small - XCU 261606

Een heel fijn weekeinde gewenst en graag tot een volgend blogbericht.



Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Wenda zei

Super is je kaart geworden Angela en hele duidelijke uitleg.

Hugs Wenda

Aartje zei

wow, deze kaart spat gewoon van het scherm af. Schitterend Angela.
Groeten, Aartje

Lydia Boode zei

Heel erg mooi geworden