woensdag 22 maart 2017

Armband Parelmoer en bling

Follow Me on Pinterest
Parelmoer en bling.


Met Polymeer Klei kun je heel mooi halfedelstenen na maken. Ik heb nu gekozen voor Parelmoer en voor deze armband heb ik wat swarovski bling toegevoegd om in het thema van deze maand te blijven. Parelmoer werd vroeger veel gebruikt om in te leggen in hout voor het maken van een doosje of bij gitaren.  Ik heb voor wat donkere kleuren gekozen omdat ik de binnenkant van mosselen zo mooi vind. Ik heb geprobeerd om die kleuren na te maken.
Voor deze techniek heb je maar één kleur nodig namelijk wit met wat glans. Verder wat poeder. Ik heb gebruik gemaakt van parelmoer oogschaduw maar je kan ook Magicals gebruiken van Lindi's Stamp Gang. Ik zou dan wel gaan voor de Mermaid Seashell kleuren want die komen dan wel mooi overeen met het Faux Parelmoer.



Conditioneer je witte klei en rol uit op de tweede stand van je pastamachine

Zet met je vinger of een oogschaduw sponsje strepen op je klei met de diverse kleuren heb de oogschaduw behoorlijk zwaar aangebracht maar wil je subtieler kleuren dan breng je gewoon minder op.

Vouw je lapje op en draai door de pastamachine op de dikste stand. Vouw je lapje weer op en draai weer door. Herhaal dit totdat je het poeder goed door de klei hebt zitten. Zorg ervoor dat je het lapje steeds op dezelfde manier vouwt met de kleurbanen steeds op elkaar. Voor de kenners onder ons net als een skinnerblend.



Snijdt je plak in tweeën en stapel de plakjes op elkaar zo dat de kleuren niet gelijk liggen.
Snijdt opnieuw door de lengte door en stapel weer op elkaar.


Druk deze lagen goed op elkaar en maak er een blokje van. Dat de lagen wat door elkaar gaan is niet erg.
Snijdt het blokje opnieuw en stapel weer op elkaar. Druk opnieuw goed aan en maak er weer een blokje van.

Met de achterkant van een penseel druk je in je blokje klei , en maak er ook wat gaatjes in.
Druk dan het blokje weer in elkaar zodat je weer een blokje krijgt.



Leg dit blokje nu weg om op te stijven, dan kun je daarna makkelijker snijden.
Knip van het aluminiumfolie stukjes van 10x10 cm. Frommel elk stukje in elkaar en haal weer uit elkaar. Dit doe je om alvast wat lucht eruit te krijgen en bij het vormen van de kraal is dit wel belangrijk. Sla deze stap dan ook niet over. Frommel dan de aluminiumfolie opnieuw in elkaar en maak er kralen van die allemaal ongeveer even groot zijn. Druk het folie goed in elkaar om alle lucht eruit te krijgen.



Bekleed de aluminium kralen met wat scrapklei. Ik heb wat restjes gebruikt van mijn blokje door er van de zijkanten wat af te snijden en hier een lapje van te maken op stand 3.

Ik heb op dit moment er dunne pinnetjes door gedaan voor een rijg gat maar je kan dat ook later maken door in de kralen als ze klaar zijn met een dun boortje een gaatje te boren.

Bak deze kralen 30 minuten op 130° en laat ze afkoelen.
Snijdt met een buigzaam mes kleine lapjes van je blokje en leg die apart. Smeer een afgekoelde kraal met een dun laagje houtlijm in en leg er lapjes op. Maak de kralen weer rond door ze tussen je handen met de klok mee en tegen de klok in te draaien. Daardoor worden ze rond en werk je de naadjes weg.







Zo maak je alle kralen. Bak ze opnieuw 30 minuten op 130°.
Laat ze afkoelen en schuur ze. Polijst ze daarna tot een mooie glans.
Nu kun je er een armband van maken of als je veel kralen hebt gemaakt een ketting.


Ik hoop dat jullie mijn bijdrage weer leuk vonden en ik kijk uit naar jullie eigen armbanden of kettingen in de Faux techniek! Tot de volgende keer!

Gebruikte materialen:
evt. Lindy's Stamp Gang Mermaid Seashells Magical Set (mag-07)
Schuurpad Super fijn, Ultra fijn en Microfijn
aluminiumfolie

Uit eigen voorraad heb ik gebruikt:
Oogschaduw met parelmoerglans, roze, blauw, groen, paars
Sieradenelastiek
Swarovski rondellen

5 opmerkingen:

teadrip zei

Blogparel! wat ik me wel afvraag.... waarom mogen de kleuren niet meteen door elkaar?

Ellen zei

Mooi zeg!

Unknown zei

Leuke armband

Trusien zei

Mix je de poeders blijft er van een kleurvak verdeling niets over en dat is wel de bedoeling

Aartje zei

Prachtig Trusien, wat een prachtige kleuren heb je ervan gemaakt.
groeten, Aartje