vrijdag 25 november 2016

Merry Christmas!


Goede morgen allemaal!

Vandaag wil ik jullie een kerstkaart laten zien, waarbij het accent niet op de afbeelding, maar op de tekst ligt.
De tekst is een vel uit de paperpad 'The Shimmer Christmas' van Craft Smith (6x6).  Het mooie van deze paperpad is dat er een aantal bling bling vellen papier tussen zitten; wat een feestelijke uitstraling geeft. De tekst 'Merry Christmas' en de zilveren strepen zijn daar een mooi voorbeeld van.
Verder heb ik gebruik gemaakt van restanten van dezelfde paperpad met onderstaande kaart als resultaat.


Het is een soort van patchwork kaart geworden.
Ik ben begonnen met een wit cardstock te snijden op 14,5 x 14,5 cm.
Daarna uit de paperpad een vel bruin-goud gesneden op 14 x 14. De rest van het papier bestaat uit restanten. Op het bruin-gouden vel heb ik eerst de tekst geplakt en daarna allerlei stukken zo gesneden dat het een vierkant van 13,5 x 13,5 cm werd.
Voor de afwerking heb ik satijnband gebruikt dat toevallig dezelfde kleur had als het bruin-goud uit de paperpad. De sterren zijn stansjes van Xcut en deze heb ik elk 4x uitgestanst en 3 daarvan op elkaar geplakt. De 4e exemplaren heb ik met behulp van de TODO weer voorzien van een zilveren laagje en op de andere 3 geplakt.
Het is een heel andere kaart geworden dan jullie van mij gewend zijn.
Ik wilde jullie laten zien dat je met restanten ook heel leuke kaarten kunt maken.


Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Aurelie Kalos Collection Paper Pack A4 - AUKC1007
Craft Smith Shimmer Christmas 6x6 Paper Pad - CIN0216
TODO Multi-Functional Crafting Machine EU Plug - 16931
TODO Pack of  6 Silver Tonal Foils - 18183
Xcut Mini Die (5pcs) - Mini Stars - XCU503617


Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Sierlijk!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Aartje zei

Prachtig Angela met die tekst als blikvanger.
groeten, Aartje