woensdag 6 juli 2016

For You!

Goede morgen allemaal!

Een aantal weken geleden heeft Wenda jullie in een video kennis laten maken met Groovi!
Mochten jullie deze video gemist hebben, dan kun je deze HIER terugvinden. 
Ook ik mocht met de Groovi aan de slag....... en heb er weer een verslaving bij *lol*.
Het mooie van het Groovi systeem is dat je niet door je perkament heen kunt drukken, omdat je altijd in een groef werkt. Bovendien vind ik het geweldig dat je met behulp van de basisplaat elke 'binnenplaat' kunt gebruiken die je maar wilt en zo je afbeelding kunt samenstellen zoals jij dat wilt.

Ik ben aan het oefenen gegaan en het probeersel vond ik dusdanig geslaagd dat ik besloot er een kaart van te maken en dit is 'm geworden:


Omdat dit in eerste instantie een probeersel zou worden, heb ik er niet aan gedacht om er een stap voor stap uitwerking met foto's van te maken. Dit zou wel handig geweest zijn om mijn werkwijze goed te kunnen volgen. Mijn excuses..... mijn volgende blogpost zal weer een kaart met Groovi zijn en dan met een stap voor stap uitwerking; beloofd!

Dit zijn de Groovi platen die ik voor de bovenstaande kaart gebruikt heb:


Ik ben begonnen met de vogeltjesplaat. Deze heb ik in de basisplaat (links boven) gelegd en heb alleen de cirkel waarin de vogeltjes zitten overgetrokken op perkament papier (wat ik met verwijderbaar tape vastgezet had op de basisplaat). Daarna heb ik de vogeltjesplaat vervangen door de bloemenplaat en heb het perkament wat hoger op de basisplaat vastgemaakt, zodat de klaproos die ik wilde gebruiken mooi in de cirkel gepositioneerd zou worden.  Na het overtrekken van een gedeelte van de klaproos tot aan de cirkel, heb ik de klaproos in de knop overgetrokken; ook weer tot aan de cirkel. Als je goed kijkt, kun je zien dat ik het perkamentvel nu iets naar beneden geschoven heb, zodat de knop wat dichter bij de bloem kwam in vergelijking met de klaprozen op de plaat. Tenslotte nog een paar bloemsprietjes aan de andere kant overgetrokken (weer tot aan de cirkel) en klaar was mijn afbeelding.
Daarna heb ik aan elke kant 3 hokjes van de basisplaat overgetrokken op mijn perkamentvel (en weer telkens tot aan de cirkel); ook hier ben ik weer aan het schuiven gegaan, om de hokjes zo te krijgen zoals ik ze hebben wilde. Daarna heb ik de letters van de basisplaat overgetrokken. Als laatste heb ik de lange plaat genomen en om de hokjes een rand van ongeveer 2 mm getrokken met de doorgetrokken streep op de lange plaat; je zou hiervoor ook de stippellijn of de onderbroken lijn kunnen gebruiken.
Jullie zien dat je écht eindeloos kunt combineren met de verschillende platen en zo je eigen gecreëerde afbeelding maken.

Daarna heb ik de afbeelding ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden.
Dit heb ik aan de achterkant gedaan, zodat je een wat zachter effect krijgt en je de 'overtreklijnen' goed blijft zien.
Voor de liefhebber hier nog even de kleurnummers:
rood: 177
roze: 130
groen: 166-266
bruin: 280

Nu het opbouwen van de kaart:
Voor de basiskaart heb ik rood cardstock van Aurelie gebruikt en gesneden op 14,5 x 29 cm en in het midden gerild. Voor het designpapier heb ik gekozen voor de paperpad Time to Celebrate van Graphic45. Uit deze paperpad heb ik een bloemenvel genomen en op 14x14 cm gesneden voor de achtergrond. Daarna een rood stippeltjesvel (achterkant effen rood) en er een stuk van 7x14 van gesneden. Dit stuk heb ik verdeeld in twee stukken; één van 10x7 en één van 4x7. Als laatste heb ik uit bruin designpapier een strook van 2,5 x 14,5 cm gesneden. Alle randen heb ik bewerkt met bruine inkt en vervolgens alle stukken op de kaart geplakt.
Het perkament heb ik op een stuk StickIt geplakt en vervolgens op lichtgroen designpapier. Daarna heb ik het geheel met de hand uitgeknipt (netjes langs de witte buitenlijn van de afbeelding).
Ik heb StickIt gebruikt omdat je lijm of dubbelzijdig tape op perkament blijft zien. Gebruik je StickIt dan heb je daar geen last van.
Daarna heb ik de afbeelding met 3D tape verhoogd op de kaart geplakt.
Voor de afwerking heb ik 2 hoekjes van de Corners Die van Elizabeth Craft Designs gebruikt. Deze heb ik ook weer uit het rode designpapier gehaald.


Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Aurelie Kalos Collection Cardstock A4 - AUKC1001
Elizabeth Craft Design Corners 1 Wafer Thin Metal Die - 1124
Faber Castell Kleurpotloden Polychromos blik 120 stuks - FC-110011
Graphic 45 Time to Celebrate 6x6 inch solids paperpad - 4501013 
Graphic 45 Time to Celebrate 8x8 patterns paperpad - 4501014
Groovi Plate Mate Alphabet - GRO-MA-40002-07
Groovi Plate Christmas Doves - GRO-CH-40000-03
Groovi Plate Poppy Field - GRO-FL-40075-03
Groovi Plate Borders 1 - GRO-PA-40003-09
JEJE Produkt Foam Tape 2m x 12mm x 2mm - 3.3000
Pergamano Perkamentpapier 150 gr A5 12 vel - 61482
- Stick It Adhesive Stick It Handy - SK-155

Ik hoop dat ik jullie met deze kaart heb kunnen inspireren en ben zeer benieuwd naar jullie reacties.
Dank voor het langskomen en graag tot een volgend blogbericht..... met stap voor stap uitwerking :).


Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

!neke zei

Ziet er gaaf uit!
Ken het niet !

Wenda zei

Super kaart Angela, en zonder stap voor stap foto's toch duidelijkan.

Huis Wenda

Wenda zei

Super kaart Angela, en zonder stap voor stap foto's toch duidelijkan.

Huis Wenda

Aartje zei

Wat ziet dit er geweldig uit Angela. Mooi dat je het gecombineerd hebt met potloden.
Groeten, Aartje