zondag 29 mei 2016

Strandgevoel

Hallo allemaal,

Beginnen jullie ook al een beetje naar de zomervakantie te verlangen? Ik wel hoor en daarom vandaag een kaart met een echt strandgevoel.

Ik werk graag met het papier van Graphic45 en ook al is het papier al wat ouder het blijft mooi om mee te werken. Ik koos vandaag voor de papierlijn "By the sea".

De basis is een kraftkaart van 15x15 cm. Hierop het designpapier in de maat 14,5x 14,5cm. Vervolgens ben ik een grote cirkel gaan snijden van 14,5 cm doorsnede. Hierin maakte ik met een ronde aureliestans een cirkel, zodat een soort reddingsboei ontstond. Binnen deze reddingsboei kwam het plaatje van de spelende kinderen aan het strand. Dit plaatje sneed ik met dezelfde stans en komt ook uit de paperpad van Graphic45.

Op de "reddingsboei" maakte ik 4 stukken om nog meer dat boeien gevoel te creeeren. Daarna ben ik de kaart aan gaan kleden. Dit deed ik vooral met stansen van Cottage Cutz deze keer. Ik gebruikte hiervoor de vuurtoren (CC-113), hier horen ook de wolkjes en de zeemeeuw bij, het stuurwiel (CCE-395) de golven (CCE-292) en natuurlijk de reddingsboei (CC-114). Verder nog wat jute en schelpjes gebruikt. Tussen de wolken schijnt een peel off zonnetje van Aurelie. De vrouwelijke matroos knipte ik ook uit het papier van Graphic45, net als het bordje met "to the beach".
Alle randen heb ik bewerkt met distressinkt.


Hieronder nog het "boodschappenlijstje" met de gebruikte materialen.



Ik heb met veel plezier aan deze kaart gewerkt en ben dan ook heel benieuwd wat jullie er van vinden.

Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Ellen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ellen zei

Geweldig, deze nostalgische zomerkaart!

Nancy Soetaert zei

Prachtige maritieme kaart! roept een zalig zomers gevoel op!
groetjes, nancy