zondag 11 oktober 2015

Sutton slice

Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een speld of pin gemaakt met de Sutton slice techniek.
Onlangs heeft Cernit een serie structuur matjes aan het assortiment toegevoegd en deze zijn erg geschikt voor deze techniek.
Deze techniek geeft een mooie dieptewerking.



Voor deze speld heb ik de kleuren Glamour antiek goud en wit gebruikt.
De basiskleur is wit en de structuur die erop ligt is goudkleurig.

Ik begin met het conditioneren van de klei.
Als de klei droog aanvoelt kan het handig zijn om een klein beetje Cernit soft mix
aan de klei toe te voegen.
Doe dit met kleine beetjes, je wil niet te veel toevoegen.
Het structuur matje, ik gebruik hier het matje Dreams, leg ik op een plat oppervlak.
Dan leg ik een dunne plak goudkleurige klei op het matje en druk deze stevig aan zodat
alle gaatjes in het matje gevuld worden met klei.
Met een scherp flexibel mesje snij ik nu het overtollige klei van het matje zodat alleen de gaatjes in het matje nog gevuld zijn met klei.
Dit is een precies werkje en het snijden doe ik beetje bij beetje.



In dit geval heb ik niet het hele matje gevuld omdat ik slechts een
klein stukje nodig heb voor de speld.
Als het snijden klaar is dan leg ik een witte plak klei op een plat oppervlak
en leg het matje met de kleikant op de plak klei.
Ik druk het matje nu stevig met mijn handen op de witte plak
 zodat de 2 kleuren aan elkaar hechten.
Voorzichtig rol ik dan het matje terug zodat de structuur op de plak klei blijft zitten.

Voor de speld heb ik met een flexibel mesje een vrije vorm uitgesneden
en deze op een bolle vorm in de oven afgebakken.
Na het afbakken schuur ik de randen even egaal en
 bevestig ik een speld op de achterkant.
Klaar is de speld.

Veel kleiplezier!


Gebruikte artikelen;
Cernit Glamour, wit 010, artikelnummer; CE0910056010
Cernit Glamour, Antiekgoud 055, artikelnummer; CE0910056055
Cernit Texture Mat Dreams, artikelnummer; CE95009


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Aartje zei

Wow wat een mooi effect heb jij weten te bereiken. Prachtig.
groeten, Aartje

Angela zei

Prachtig Lilian! Geweldig mooi effect met de nieuwe structuurmatjes!
grt Angela

Wenda zei

Schitterend weer Lillian helemaal super resultaat.

Hugs Wenda