woensdag 14 oktober 2015

Simply Stamped

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik weer zorgen voor een beetje inspiratie. Ik doe dat met stempels van het merk Taylored Expressions. Dit merk heeft inmiddels meerdere soorten stempels genaamd Simply Stamped.
Er is een set met margrieten (Simply Stamped Daisies), zonnebloemen (Simply Stamped Sunflowers) en voor de kerst dennenappels (Simply Stamped Pinecones). Ik heb gekozen voor de dahlia's uit de set Simply Stamped Zinnias.


Al deze simply stamped sets zijn opgebouwd uit meerdere lagen. Je stempelt dus 3 lagen van deze stempelset in verschillende kleuren inkt over elkaar heen. Ik moet toegeven in het begin best lastig, maar met behulp van een stempelliniaal krijg je een prachtig effect.

Ik ben begonnen met een wit correspondentiekaartje. Hierop heb ik met mijn lichtste kleur inkt de onderste laag bloemen gestempeld. Daarna de tweede stempel in een iets donkerdere tint er overheen. En als laatste de donkerste kleur inkt. Je ziet op deze manier de bloem echt opgebouwd worden. Als inkt hebt ik gekozen voor 3 tinten van My Favorite Things. Deze inkt maakt mooi scherpe afdrukken en is er in vele kleuren.

Nadat ik alle bloemen gestempeld had vond ik het wit nog te hard van kleur dus ben met de lichtste kleur inkt en een blending tool van Aurelie het wit lichtjes weg gaan "poetsen".

Vervolgens heb ik het correspondentiekaartje op kraft aangebracht en hierop nog een strook kraft met de tekst die ook uit de stempelset komt. De kaart is afgemaakt met een tweetal vlinders van Tatttered Lace.

Hieronder nog even alle gebruikte produkten op een rijtje

Taylored Expressions Simply Stamped Zinnias TEFS186
My Favorite Things hybrid inkt pad coral crush HPAD_56
My Favorite Things hybrid inkt pad peach bellini HPAD_39
My Favortie Things hybrid inkt pad Persimmon HPAD_40
Tattered Lace Butterflies ACD407



Ik vind het heel leuk als jullie even een reactie achter willen laten.



Follow Me on Pinterest

6 opmerkingen:

Lenet zei

Prachtig kaartje..

ellyscard creatief zei

Prachtig resultaat.
Wat een mooie set om mee te werken.

Angela zei

Hij is écht schitterend geworden Aartje!!

Ellen zei

Ik ben gek op de stempels van Taylored Expressions! Mooie kaart is dit.

Els zei

Prachtige kaart geworden Aartje; vind die stempelsets erg leuk, het geeft toch net weer een ander effect en je hebt ze mooi verwerkt tot een prachtige kaart.

Groetjes,
Els

Wenda zei

Super kaart Aartje heel mooi gedaan.

Hugs Wenda