zaterdag 5 september 2015

Zwart, grijs,wit en geel


Goedemiddag allemaal,

Vandaag, iets later dan jullie van mij gewend zijn,
 heb ik voor jullie gemaakt een hanger in de kleuren zwart, grijs, wit en geel. 
Een van mijn favoriete kleurcombinaties.

Ik ben begonnen met het maken van een mokume gane stapel.
Het patroon in de stapel klei heb ik gemaakt door met de achterkant van 
het canemesje dwars door de stapel klei te drukken.
Dus alleen maar rechte lijnen.
Van de stapel klei heb ik plakjes gesneden waarna het patroon zichtbaar wordt.


Een van deze plakjes heb ik op een plak witte klei gelegd 
en met een roller de twee lagen even goed op elkaar vast en glad gerold.
Met behulp van een template en een naaldpen heb ik de vorm uit de plak gesneden.
De vorm heb ik vervolgens op de zijkant van een jampot gebakken in de oven.

Na het afbakken heb ik een oogje op de achterkant bevestigd en nog een heel dun laagje witte klei aangebracht zodat ook de achterkant mooi afgewerkt is.

Na het bakken en afkoelen heb ik Micro Mesh schuurpads gebruikt om 
de hanger glad te schuren en het een zijdeglans te geven.
Micro Mesh is een hele goede vervanger voor het schuurpapier dat ook veel wordt 
gebruikt om polymeer klei glad en glanzend te schuren.
Je gebruikt het beide nat, je volgt de grits van laag naar hoog, maar micro mesh
 droog je af en leg je terug in de kast terwijl het schuurpapier in de prullebak verdwijnt.

Nu heb ik een hanger gemaakt maar de mokume gane stapel is natuurlijk groot genoeg om een bijpassende armband, oorbellen of iets anders te maken.
En dan doe jij dat natuurlijk in jouw favoriete kleurcombinatie!

Veel kleiplezier!


Gebruikte artikelen;

Cernit Number One, Zwart 100, artikelnummer: CE0900056100
Cernit Number One, Dekwit 027, artikelnummer: CE0900056027
Cernit Number One, Citroengeel 716, artikelnummer: CE0900056716
Proffessionele naaldpen, artikelnummer: ZF-004
Micro Mesh schuurpads, artikelnummer: F-146

1

Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Aartje zei

Wow, wat mooi en prachtig van kleur.
Groeten, Aartje

Wenda zei

Wat is het toch altijd waanzinnig mooi wat je maakt Lillian, helmaal super weer.

Hugs Wenda