vrijdag 14 augustus 2015

Fish are FRIENDS...


Goede morgen allemaal....

Sinds een aantal weken heeft Craftlines prachtige 'zee' stempels en stansen in het assortiment.
Onlangs heeft Aartje jullie al 2 schitterende creaties laten zien, gemaakt met stempels en stansen uit de serie 'Under The Sea' van Taylored Expressions.
Bij deze serie zitten ook een aantal prachtige teksten die uiteraard ook 'los' te gebruiken zijn..... en dat is wat ik gedaan heb.

Op mijn pc vond ik tussen alle digitale stempels een schattige digi van een zeemeermin met een vis en moest direct aan de 'Under The Sea' stempelset denken. 
In deze set zit de tekst 'Fish are FRIENDS' en die kon ik goed gebruiken hiervoor.
Cottage Cutz heeft schattige 'zee' stansen uitgebracht en ik heb er een aantal op de kaart verwerkt.


De digi heb ik ingekleurd met FaberCastell kleurpotloden en gestanst met de Stitched Circle stans van MFT. 
De haren van de zeemeermin heb ik 'bewerkt' met diverse Darwi Opal Markers.
Voor de tekst (uit de 'Under The Sea' serie) heb ik een kleinere stans gebruikt.
Om wat bubbles te creëren heb ik uit het lichtblauwe cardstock met behulp van de allerkleinste stans 9 rondjes gestanst. 
Twee verschillende maten van de MFT Die-Namics stans Stitched Rectangle heb ik gebruikt om uit het designpapier 2 rechthoeken te stansen.
Uit het designpapier en cardstock heb ik 3x het zeepaardje en het visje gestanst. 
Hierbij heb ik gebruik gemaakt van Stick-It, om de vissen en zeepaardjes gemakkelijk op hun silhouetten te kunnen plakken. 
Deze silhouetten heb ik met de hand geknipt, nadat ik eerst op cardstock en designpapier de contouren had getrokken van het zeepaardje en het visje. 
Daarna heb ik de gestanste exemplaren op de silhouetten geplakt.
Als laatste heb ik plakparels van ScrapBerry's gebruikt voor de ogen van de vissen en zeepaardjes.

Vervolgens ben ik begonnen met het opbouwen van de kaart.
Op lichtblauw cardstock (14,5x14,5) heb ik het achtergrondpapier (14x14) geplakt.
Daarna heb ik de lichtblauwe rechthoeken op de kaart geplakt.
Eén van de drie zeepaardjes heb ik linksboven in de hoek geplakt en vervolgens de ingekleurde afbeelding van de zeemeermin op de kaart geplakt. Dit heb ik allemaal met lijm van Aurelie gedaan; gebruik niet te veel lijm, want dan gaat alles bobbelen.
Met 3D foamblokjes van JEJE Produkt heb ik de tekst erop geplakt.
Daarna heb ik de andere 2 zeepaardjes op de kaart geplakt; de eerste met lijm en de tweede er half overheen met 3D foamblokjes.
Hetzelfde heb ik gedaan met de 3 visjes; zo krijg je een leuk diepte effect.


De kaart heb ik verder afgewerkt met de lichtblauwe 'bubbles' waarop ik een druppel transparante gloss gel gedaan heb.








Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
#Designpapier: Authentique - Seaside 6x6 (SEA117)
#Kleurmediums: *FaberCastell - Polychromos Kleurpotloden (FC-110011)
                              *DarwiOpalMarkers ThinPoint 3ml - Black (DA0220014100)
                                                                                           Dark Garmine (DA0220014421)
                                                                                           White (DA0220014010)
#Stansen: *Cottage Cutz (Elites) - Clown Fish (CCE-268)
                                                         Seahorse (CCE-284)
                  *MFT Die-Namics - Stitched Circle STAX (MFT-388)
                                                    Stitched Rectangle STAX (MFT-506)
#Stempelset: Taylored Expressions - Under The Sea (TEFS-126)
#Plakmiddelen: *Stick It Adhesive Handy (SK-155)
                            *Aurelie - High Quality Tacky Glue 80ml (AUGL1001)
                            *JEJE Produkt - 3D Foam (3.3100)



Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Wenda zei

Geweldig geworden Angela en een hoop werk, zo zie je maar allemaal heel verschillende kaarten met een zelfde setje stempels en dies.

Hugs Wenda

Aartje zei

Wat een ongelooflijk gave kaart heb je hiervan gemaakt Angela. En de tekst past er perfect bij. Ik vind de gestikte randjes ook een heel leuk effect geven aan de luchtbellen.
Groeten, Aartje

Lydia Boode zei

Heel mooi kaartje geworden.
Hugs