zaterdag 18 juli 2015

Vlinder

Goedemorgen lieve lezers,

Een paar weken geleden was ik in Bristol voor de Parchmentcraft Exhibition.
Samen met mijn vriendin Karin vlogen we naar onze Engelse vrienden, Pat, Linda en Gail.'
Na elkaar twee jaar niet gezien te hebben was het weer fantastisch om bij elkaar te zijn.
Wat hebben we genoten!
Zoveel mooie werkstukken gemaakt van perkamentpapier.
Veel mensen gesproken en hele leuke nieuwe mensen ontmoet.
Zo kwam ik daar Maria Maidment tegen.
Een getalenteerd ontwerpster.
Van haar heb ik het idee van de vlinder.


Voor deze vlinder heb je niet veel nodig, maar zo leuk om te maken.
Je begint met een dubbel kaart uit zwart glitter kaartkarton van 12 x 12cm.
Aan de rechter en linker zijkant meet je 4 cm af en aan de boven en onder zijde 3 cm.
Snij nu de hoekjes af.
Voor de vlinder heb je een kleurboek voor volwassen nodig.
Craftlines heeft deze van verschillende merken.
Teken de afbeelding over met Zentangle pennen van Sakura.
Kleur daarna de vlakjes zwart, zodat je een mooie afbeelding overhoud.
Met Perga liners van Pergamano heb ik de overige vlakjes ingekleurd.
Eerst wat kleur aangebracht en vervolgens met penseel en water de kleur uit gewreven.
Daarna met de droge techniek nog wat extra kleur aangebracht.
Vervolgens heb ik de omtrek met de 2-naalds pen geperforeerd, de gekleurde delen van de vlinder geciseleerd en de omtrek uitgeknipt langs de perforaties.
Bevestig de vlinder op de kaart en plak er nog wat plakparels bij.

Dat was het weer voor deze keer!

Boodschappenlijstje:


Sakura Zentangle 6 Piece Tools set ( Z06PTGB)
Pergamano Perforeerpen 2-Naalds (10261)
Pergamano Ciseleermat Excellent (31411)
Pergamano Ciseleerpen Grote Kogel 4,5 mm (10098)
Pergamano Ciseleerpen Grote Kogel 3 mm (10021)
Pergamano Ciseleerpen Kleine Kogel 1,5 mm (10011)
Pergamano Schaar Ring-Lock (11315)
Pergamano Perga Liners (21452)

Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Wenda zei

Schitterend geworden Nathalie en mooi dat je het zo naar jullie zin hebben gehad.

Hugs Wenda

Aartje zei

Prachtig gemaakt, echt een mooie eyecatcher deze grote vlinder.
Groeten, Aartje

Ellen zei

Ik vind het heel knap gemaakt!