zondag 26 juli 2015

Under the sea

Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie 2 projecten zien met een geweldig leuke set stempels met bijbehorende stansenset, nl. Under the sea van Taylored Expressions.


 Zoals je ziet een hele leuk set met waterdieren, planten en tekst stempels in alle soorten en maten. De stempels zijn van rood rubber en van een hele goede kwaliteit. De stempels maken perfecte afdrukjes.

Ik maakte als eerste een framekaart. Ik gebruikte uit de set de walvis, de schildpad, de kleine visjes, de kwal, de krab, zeewier en de school mini visjes. 
 Naast het cardstock gebruikte ik maar 1 soort papier nl. een vel designpapier uit het blokje patterns & solids Time to Flourish van Graphic45.



Ik zal aan de hand van foto's proberen uit te leggen hoe deze kaart gemaakt is:

Je begint met een stuk cardstock van 14,3 x 29,5 cm. Dit ril je op 14,3 en 15,2 cm. (Je hebt nu een soort boekvorm). In de voorkant teken je 2 vierkanten af: 1 van 11,1 x11,1 cm en daarbinnen een vierkant van 9,3 x 9,3 cm. In deze vierkanten teken je vanuit de hoeken een kruis. Deze snijd je in.
Je maak nu 2 vouwlijnen op de vierkanten die je getekend hebt en deze vouw je vervolgens naar binnen je kaart in. Nu kun je de kaart gaan versieren. Ik heb hier gekozen voor zowel in als op het frame hetzelfde papier nl. Graphic45 Time to Flourish Patterns & Solids. In de achtergrond heb ik met een aantal stempels al wat gestempeld, de school kleine visjes, wat zeewier en het water wat de walvis omhoog spuit. Voor op de onderrand van het frame heb ik 2 strookjes designpapier in golfjes geknipt en deze hierop verwerkt.
De diverse zeedieren heb ik gekleurd met alcoholmarkers. Als je gestempeld hebt kun je heel makkelijk de zeedieren uitstansen met de bijbehorende set stansen.
De schelpen heb ik gemaakt met een pushmold van Makin's Clay met de klei die erbij hoort. Deze klei is licht en droogt aan de lucht.

Omdat ik deze Under the Sea set zo leuk vond heb ik maar gelijk nog een kaart gemaakt. Een card in a box stond al heel lang op mijn to do lijstje en met deze set heb ik me eraan gewaagd. Ik heb hiervoor hetzelfde papier gebruikt alleen nu de achterkant met een stippeltjes design erop.
Ook heb ik bij deze card in a box nog een andere stans van Taylored Expressions gebruikt nl. 1 van de skinny mini borders.


Nog even wat details van de diverse stempels.

Ik heb nu 2 bijzondere vormen kaart gemaakt met deze set maar er zijn natuurlijk legio mogelijkheden. Ik denk bijv. dat een CAS kaart ook heel goed kan met deze set stempels en zeker in combinatie met de leuke tekst-stempels die er tussen zitten.

Dan rest mij alleen nog alle gebruikte materialen voor jullie op te noemen:

Taylored Expressions Under the sea stempelset TEFS126
Taylored Expressions Under the sea stansen TE632
Taylored Expressions skinny mini border TE455
Graphic45 Time to Flourish Sollids & Patterns 4501053
Makin's Clay pushmold sea shells 39003
Makin's Clay original 34032

Ik ben heel benieuwd of jullie net zo enthousiast zijn over deze set als ik.

En denken jullie nog aan onze challenge van deze maand. Het thema is Alles Mag/Anything goes. De enige voorwaarde waar je aan moet voldoen is dat er 1 of meerder producten op je kaart voorkomen van de merken die Craftlines verkoopt. (bijv. My Favorite Things, Besties, Faber Castell potloden. Klik voor de merken even op het Craftlines logo in de sidebar)



Follow Me on Pinterest

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een verrassend kaartje...:-)!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Angela zei

Prachtig Aartje!!!
Zowel de boxkaart als de framekaart lenen zich hier geweldig goed voor!
Jij laat écht zien hoe veelzijdig deze stempelset is. Toppie!
xxAngela

Marianne zei

Dat is een prachtige creatie met die zeediertjes en ook de card in a box is heel erg leuk geworden!

Marianne zei

Dat is een prachtige creatie met die zeediertjes en ook de card in a box is heel erg leuk geworden!

Anoniem zei

Leuke kaartjes Aartje met deze stempelset. Dat papier is ook echt zo'n zeekleur. Mooi hoor.
groetjes Joke