dinsdag 6 januari 2015

Bargello oorbellen


Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een setje oorbellen gemaakt met een gestreepte cane.


Voor de cane heb ik 3 kleuren blauw gebruikt en een zwarte kleur.
Van deze kleuren maak ik met de pasta machine plakken klei op de middelste stand.
Uit de lichtste plak sneed ik een rechthoek van ongeveer 9 bij 7 centimeter.
Deze plak leg ik op de volgende plak en snij dan ook deze kleur.
Zo ga ik door totdat ik de kleuren gestapeld heb van licht naar donker.
Deze stapel snij ik in drieën en leg de delen op elkaar.
De cane is nu klaar.


Van de cane snij ik 3 plakjes van ongeveer een millimeter,
zo gelijk mogelijk.
De plakjes leg ik tegen elkaar aan en wrijf de naden even voorzichtig
 dicht zodat het een plak wordt. 
 Nu snij ik hele dunne reepjes van de plak van ook ongeveer een millimeter en
ook nu zo gelijk mogelijk.
Het eerste reepje leg je met je mesje zo recht mogelijk op een dunne plak klei.
De volgende reepjes leg ik er vervolgens tegenaan maar ik laat het patroon verspringen
 met een blokje.


Ik maak het patroon groot genoeg zodat ik er 2 cirkels uit kan steken voor de oorbellen.
De cirkels bak ik af in de oven.
Eenmaal afgekoeld werk ik met een dun plakje klei de achterkant af
en steek ik er een ophang oogje in.
Nog een keer in de oven en je kan ze aan een oorbel haakje hangen.

Veel kleiplezier in 2015!


Gebruikte materialen;

Cernit Glamour, Zwart 100, artikelnummer CE0910056100
Cernit Glamour, Marineblauw 246, artikelnummer CE0910056246
Cernit Number One, Hemelblauw 214, artikelnummer CE0900056214
Cernit Number One, Koningsblauw 265, artikelnummer CE0900056265


Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Veerle - A colored mind zei

Wauw, wat een werk maar wel eentje met een heel mooi eindresultaat!

teadrip zei

Prachtig resultaat! Wat heerlijk dat je de tutorial gewoon zomaar deelt :-) Dank je wel!!