dinsdag 30 september 2014

Pin je sjaal!


Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een bronskleurige sjaal pin gemaakt.
Op de foto neigt de kleur helaas meer naar bruin, in werkelijkheid is het een donkere bronskleur die de camera niet juist kan vastleggen.
Deze kleur maak ik door een deel Cernit bruin en een deel Cernit Glamour
te mengen met een flinke dot metaal flakes.
Deze flakes zorgen voor een extra glinstering in de klei.


Het maken van de sjaal pin is heel eenvoudig.
Op de dikste stand van de pastamachine draai ik een plak klei op de structuur sheet door de machine.
Uit deze plak klei steek ik een cirkel en uit deze cirkel steek ik weer een cirkel voor het gat.
De ring met structuur versier ik met twee koperkleurige zoetwaterparels met daar omheen een randje gemaakt van kleine bolletjes klei.
De cirkel leg ik nu op een glazen potje voor de bolling en bak de ring op het potje in de oven.
Voor de pen rol ik een slangetje klei die ik dubbel vouw en vervolgens draai zodat er een punt ontstaat. 
Op de dikste kant versier ik de pin met een parel met daar omheen kleine bolletjes klei.

Eenmaal uit de oven bedek ik de pin met een laagje bronskleurige acrylverf en verwijder het meeste direct weer met een licht vochtige doek.
Nog even laten drogen en de pin is klaar voor gebruik.

Veel kleiplezier!


Gebruikte materialen:
Cernit Number One, Bruin 800, artikelnummer CE0900056800
Cernit Glamour, Brons058, artikelnummer CE0910056058
Darwi Acryl Metal, Bronze, artikelnummer DA0230030058
IndigoBlu, Mega-Flake Royal Peacock, artikelnummer MF-RP01
Makin's Clay Texture Sheets, Set A, artikelnummer 38001
Cernit Premium Pasta Machine Modelling Clay, artikelnummer CE0901



Follow Me on Pinterest

Geen opmerkingen: