woensdag 20 augustus 2014

Perfect day

Hallo lieve lezers,

Wat hebben we een regenbuien gehad de afgelopen tijd. Gelukkig hebben we de zon ook vele malen gezien. Voor het maken van een kaart voor dit blog moest ik met al die buien meteen aan een stempel denken van My Besties: come rain or shine. Voor mijn vorige kaart had ik dessinpapier van BasicGrey gebruikt. Ook voor deze kaart heb ik dit papier gebruikt, alleen in andere tinten.
 

Ik heb er een trapkaart van gemaakt. Hiervoor heb ik 2 x mint kaartkarton gesneden van 14,8 x 30 cm. De eerste heb ik dubbelgevouwen met de goede kant naar buiten; dit wordt het achterste gedeelte. De tweede heb ik dubbelgevouwen met de goede kant naar binnen. Het voorblad heb ik in het midden weer naar buiten gevouwen. Dit is het voorste gedeelte. Ik heb de 2 kaarten op elkaar bevestigd door het achterblad van de voorste kaart vast te zetten tegen de achterzijde van het voorblad van de achterste kaart. Om één en ander wat duidelijker maken heb ik een foto van de zijkant gemaakt.
 

Op het achterste gedeelte heb ik het volgende dessinpapier bevestigd: roze (14,4 x 14,6 cm), druppels (14 x 14,2 cm), mint (10 x 12 cm) en roze (9 x 11 cm). De vlinder en bloemen zijn van BasicGrey, evenals de sticker met tekst.


Voor het voorste gedeelte heb ik 2 x roze dessinpapier gesneden van 14,4 x 7 cm en 2 x druppels van 14 x 6,6, cm. In het midden heb ik een stickerrand bevestigd. De stempel heb ik op perkamentpapier gestempeld met StazOn zwart. Voor perkamentpapier is deze stempelinkt het beste. Hij droogt snel. Ik heb het meisje met kleurpotloden ingekleurd en de kleuren uitgewreven met een doezelaar en reukloze terpentine. Ik krijg wel eens de vraag hoe ik mijn kleuren bepaal. Ik kies altijd eerst verschillende vellen dessinpapier uit en daar leg ik mijn kleurenkaart, waarop alle kleurpotloden staan, bij. Zo kan ik de voor mij perfecte kleurencombinatie kiezen.


Het perkamentpapier heb ik langs de afbeelding afgescheurd. Op een paar plaatsen heb ik het papier ingescheurd en omgekruld. Hiervoor kun je een cocktailprikker gebruiken. Het perkamentpapier heb ik met mint kleurige bloemen brads op 2 kleuren dessinpapier vastgezet en het geheel met foamblokjes op het voorste gedeelte bevestigd. Als laatste nog een leuk stickertje opgeplakt. Ik hoop dat het kaartje bij jullie in de smaak valt. Jullie kunnen ook nog steeds meedoen aan de vakantie challenge, waarbij je een leuk prijsje kunt winnen.


Gebruikte producten:
My Besties stempel come rain or shine (8712623983012)
Pergamano perkamentpapier gewoon (61406)
BasicGrey paperpad fresh cut (FRS-4464)
BasicGrey fresh cut element stickers (FRS-4465)
BasicGrey fresh cut die cuts and transparencies (FRS-4468)


Follow Me on Pinterest

Geen opmerkingen: