dinsdag 22 juli 2014

Brocade in een lijstje



Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een hanger in de stijl van brocade stof in een lijstje.

Voor deze hanger begin ik eerst met het rode gedeelte. 
Hiervoor meng ik cernit Karmijn met Cernit TRanslucent en maak ik met de kleimachine een plak op de dikste stand. Op deze plak leg ik goudfolie. Als je dit niet hebt kan je ook gebruik maken van een laag goudkleurige acrylverf, wacht dan wel tot het droog is voordat je verder gaat.
Leg het textuurmatje op de klei en druk met je vingertoppen het matje diep in de klei.
De textuurmatjes van Lisa Pavelka zijn diep en tegelijkertijd erg gedetailleerd 
en dat maakt dat ze geschikt zijn voor heel veel technieken.
Snij nu rustig en precies de textuur er af zodat de plak klei weer zo goed als vlak is.
Nu ontstaat er een goudkleurig patroon.
Snij of steek een basisvorm uit, hier heb ik gekozen voor een ovaal, en bak de basisvorm.
Eenmaal afgekoeld leg je de vorm op een dunne plak zwarte klei, 
snij er omheen maar maak deze vorm iets groter dan de rode vorm.

Nu kan je de omlijsting maken.
Ik begin met 4 bolletjes klei.
Deze verbind ik met een sliertje van boven naar onder op de rand van de rode vorm.
Deze rand zal later de UV resin op z'n plek houden dus let op dat er geen gaatjes zijn.
Hierna vul ik de rest van de rand met bolletjes en gebruik een tooltje 
met een bolle punt om alle bolletjes aan te drukken en 
tegelijkertijd te versieren met een gaatje.
Als laatste voeg ik een paar glazen steentjes toe en dan is de hanger klaar voor de oven.


Nadat de hanger voor de tweede maal is afgekoeld kan je op 
de achterkant een ophangoog maken.
Daarna vul je de ruimte met resin en laat dit uitharden onder een UV lamp.
De resin zorgt ervoor dat de kleuren helderder worden en het goud extra gaat glimmen.
Deze hanger heb ik aan een simpel snoer gehangen van rode kristallen.
Je kan ook met de kralenroller een mooi bijpassend snoer maken.
Aan jou de keus!


Gebruikte produkten:
Cernit Number One, zwart 100, CE0900056100
Cernit Number One, karmijn 420, CE0900056420
Cernit Number Translucent, doorschijnend 005, CE0900056005
Lisa Pavelka Textuur matje Romance, F-165
Cernit Tool Kit, CE906
Art Clay Acrylhars Transparant, Ange super resin UV crystal, R-618
Makin's Clay Ultimate Clay Machine, 35054





Follow Me on Pinterest

1 opmerking:

Wenda zei

Weer schitterend kan niet anders zeggen.

Hugs wenda