donderdag 10 april 2014

Yin Yang


Goedemorgen lieve lezers,

Voor vandaag heb ik twee nieuwe creaties gemaakt met Cernit.
Het zijn twee hangers geworden. 
Ze zijn gemaakt met dezelfde techniek maar met een heel verschillende uitstraling.
In welke kleurcombinatie zou jij ze maken?




Voor deze techniek heb ik behalve Cernit zwart en wit ook een paar 
geïmproviseerde gereedschappen gebruikt.
Voor de texturen heb ik gebruikt een netje waarin knoflook wordt verpakt, 
een plastic placemat, een grof stuk schuurpapier en een gloeilamp.
De metalen embellishments heb ik in de knopendoos van mijn schoonmoeder gevonden.
Het bronseffect op de zwarte hanger is gemaakt met Darwi acrylverf Brons.



De werkwijze van de zwarte hanger:
Als eerste heb ik het netje van de knoflook in een plak klei gerold.
Met het netje nog in de klei dep ik met een sponsje voorzichtig acrylverf op de klei.
Heel even laten drogen en je kan het netje verwijderen en een cirkel uitsteken.
Leg deze op een bolvorm. Dit kan de bovenkant van bijvoorbeeld een gloeilamp zijn. 
Steek dan het gat van de hanger uit en bak in de oven.
Na het bakken maak ik een nieuwe cirkel met de textuur van schuurpapier.
Deze is kleiner en het gat dat ik uitsteek is ook kleiner.
Leg de afgebakken cirkel op de kleinere cirkel en bak opnieuw.
Na het bakken schuur je de onderkant vlak op een grof stukje schuurpapier 
en leg je het geheel op een plak klei. 
Druk zachtjes aan en snij de overtollige klei weg en bak opnieuw.
Nu is de hanger klaar om afgewerkt te worden met een knoop en hanger naar keus.

Hier een overzicht van de gebruikte materialen.
 Darwi Acryl Metal 30 ml Bronze Artikelnummer: DA0230030058
Cernit Number One, 56gr - Dekwit 027 Artikelnummer: CE0900056027
Cernit Number One, 56gr - Zwart 100 Artikelnummer: CE0900056100


Vergeten jullie de paas challenge niet?
Trek je Cernit uit de kast en maak iets met het paasthema.
Er zijn leuke prijzen te winnen en de win kans is voor iedereen even groot!


7 opmerkingen:

Anja Bakker zei

Je maakt super mooie sieraden Lilian.
Groetjes, Anja

Wenda zei

Schitterend zeg en het lijkt zo simpels als je het leest misschien moet ik het toch eens gaan proberen.

Hugs Wenda

Kimmie_NL zei

Hey you girl!
Super mooie hangers! Deze ga ik zeker eens proberen!

Singelier zei

Opnieuw een prachtig blog. Ik heb 1 vraagje, hoe bevestig je de hanger aan de draad?

Lillian de Vries zei

Aan de achterkant bevestig ik een klein metalen buisje met een laagje klei erover. Het gat in het buisje is net groot genoeg voor het koord.

Lillian de Vries zei

Dank jullie wel voor jullie leuke recties!

Lydia Boode zei

in een woord PRACHTIG...